Search
Close this search box.

Briga o zaposlenicima – jedan od najznačajnijih procesa u Fortenova grupi u 2020.

Briga o zaposlenicima – jedan od najznačajnijih procesa u Fortenova grupi u 2020.

Unatoč izazovima koje je u svim segmentima života izazvala pandemija koronavirusa, tijekom gotovo cijele 2020. godine Fortenova grupa u potpunosti s uspješno prilagodila novim okolnostima. Osim što je javnost svjedočila izvrsnom odgovoru na održavanje opskrbe u svim ključnim dijelovima lanca, bilo da je riječ o proizvodnji, dostavi ili u trgovinama, kompanije Fortenova grupe su i interno uspjele organizirati svoje poslovanje tako da maksimalno ublaže udar gospodarskog pada na poslovanje.

Tako je poslovanje cijele grupe u 2020. obilježilo nekoliko važnih procesa. Uz organizacijske prilagodbe, dio odgovora na pandemijski udar bio je i na vrijeme usvojen i proveden program koji je predstavljao sistemsku prilagodbu poslovanja novim okolnostima. Stoga je ukupna realizacija Grupe, unatoč padu prihoda u djelatnosti maloprodaje i prehrane koje su bile i najviše pogođene padom aktivnosti u uslužnim sektorima (putovanja, HORECA kanal, turistička sezona), na vrlo zadovoljavajućoj razini, osobito u segmentu upravljanja likvidnošću.

Uz to, Fortenova grupa, neovisno o prilagodbama vezanim uz pandemiju, uspješno je realizirala ili započela brojne projekte planirane za 2020. Dio njih je bio vezan za rješavanje kapitalne strukture – od čišćenja kreditne strane poslovanja i jednostavnijeg i jeftinijeg financiranja preko početka provedbe procesa dezinvestiranje Poslovnog područja zamrznuta hrana do pojednostavljenja dioničke strukture smanjenjem broja vlasnika, kao i organizacijskih i upravljačkih vertikala. Krajnji cilj je jačanje temeljnih djelatnosti Grupe i povećanje potencijala za investiranje u maloprodaju, prehranu i poljoprivredu kako bi se potaknuo njihov budući rast.

Ujedno, Grupa je, pripremajući se za poslovanje nakon krize, u zadnjem tromjesečju 2020. realizirala i svoju prvu akviziciju – kupnju imovine osječke mljekare Meggle kako bi od 1. siječnja 2021. u tim pogonima počela proizvoditi mliječne proizvode, u skladu sa strategijom razvoja te djelatnosti u okviru Poslovnog područja poljoprivreda. Jedan od važnih procesa bio je vezan za dezinvestiranje u nematičnom poslovanju u okviru kojeg je, slijedom strategije fokusiranja na osnovno poslovanje u maloprodaji, prehrani i poljoprivredi i ukupno manje kompleksnu grupaciju radi ostvarivanja boljeg povrata u budućnosti, uspješno realizirano nekoliko transakcija.

Potpore i jačanje veza

Najmanje vidljiv široj javnosti, a zapravo jedan od najznačajnijih procesa u Fortenova grupi tijekom 2020. bila je briga o zaposlenicima na svim razinama – od provedbe mjera koje su se odnosile na zaštitu njihova zdravlja do različitih potpornih aktivnosti poput, primjerice, povećanja troškova prijevoza, iznosa za topli obrok, iznosa solidarne pomoći i jubilarnih nagrada te pomoći stradalih radnika. Svim zaposlenicima je isplaćena stimulacija za travanj i uskrsnica te regres, a radnici u Konzumu, kao zaposlenici na prvoj crti, imali su povećanje plaća za 15 posto. Također, prilikom donošenja odluka o upravljanju troškovima primjenjivan je socijalni cenzus.

S obzirom na izraziti angažman svih zaposlenih tijekom cijelog razdoblja pandemije, a posebno u proljetnom “lock downu” osmišljene su brojne aktivnosti koje su bile usmjerene na osnaživanje međusobnih veza zaposlenika, kao i njihove veze uz matične kompanije odnosno cijelu Fortenova grupu, što je uz funkciju ljudskih potencijala kao nositelja svih tih aktivnosti ojačalo ulogu i važnost interne komunikacije.

Zahvaljujući, primjerice, dobroj suradnji Korporativnih komunikacija i Ljudskih potencijala Fortenova grupe, osigurana je stalna i transparentna komunikacija prema svih 26.000 zaposlenika u Grupi. Među ostalim su tijekom prvog razdoblja krize Korporativne komunikacije osmislile i uvele tjedni newsletter “Naši ljudi” u kojem su predstavljani zaposlenici koji su dali posebne doprinose u razdoblju izazova epidemije, nakon čega je taj newsletter zaživio kao interni komunikacijski kanal u kojem se svaki tjedan predstavljanjem zaposlenika i njihovih poslova, jača vrijednost zajedništva. Također, uređeni su i distribuirani različiti protokoli postupanja (npr. Komunikacijske smjernice vezane uz COVID-19) kao i kratki tekstualno slikovni vodič “Smjernice za rad od kuće”, kako bi se zaposlenicima dodatno pomoglo pri što efikasnijoj organizaciji rada od kuće.

To su bili i ključni razlozi zbog kojih razdvojenost timova radi provođenja mjera prevencije i zaštite zdravlja – gdje god je to bilo moguće, uglavnom u uredskim poslovima, organiziran je rad od kuće za više od 7000 zaposlenika Grupe – nije rezultirao gubitkom osjećaja zajedništva zaposlenih nego upravo suprotno – jačanjem osjećaja pripadnosti i lojalnosti.

Tako je redovito istraživanje Korporativne kulture i klime koje se provodi među svim zaposlenicima Fortenova grupe pokazalo napredak u svim dimenzijama istraživanja, osobito u segmentu angažiranosti zaposlenika, a posebno je značajno to što kontinuirano raste identifikacija zaposlenih s ključnim vrijednostima Grupe.

Kao posebno vrijedan u tom smislu pokazao se dugoročni projekt kojim su zaposlenici pozvani da predlože svoje ideje za poboljšanje poslovnih procesa u kojima sudjeluju na koji je tijekom prvog ciklusa od tri mjeseca pristiglo više od 170 prijedloga zaposlenika. Najbolje ideje su i nagrađene, a neke su već i implementirane u poslovanje. Zaposlenici su i taj kanal prepoznali kao priliku da daju dodatan doprinos poslovanju svojih kompanija, a veliki odaziv je dodatna potvrda da podržavaju i prihvaćaju projekte kojima se povećava njihova uključivost. Tako su zaposlenici Fortenova grupe tijekom krize zbog pandemije pokazali veliko zajedništvo, višu razinu efikasnosti, fleksibilnosti i otpornosti, kao i razmišljanje izvan okvira, što je, među ostalim, rezultiralo time da je usred krize, u vrlo kratkom roku, napravljeni golem iskorak u nekim djelatnostima, primjerice, u Konzumovoj online maloprodaji i usluzi dostave robe do krajnjeg kupca, a proizvodne su kompanije lansirale brojne nove proizvode. Samo Ledo tijekom 2020. na tržište je pustio 32 nova proizvoda – sa 12 proizvoda u asortimanu smrznute hrane te sa 20 proizvoda u sladolednom asortimanu, od kojih su neki osvojili i prestižne međunarodne nagrade. Zvijezda je u Hrvatskoj lansirala tri inovativna proizvoda, a npr. Dijamant u Srbiji cijelu novu liniju s čak 12 novih proizvoda.

Solidarnost bez granica

Svoje su zajedništvo zaposlenici pokazali i sudjelujući u internoj humanitarnoj akciji u kojoj su se na razini cijele grupe prikupljala sredstva za pomoć zaposlenicima čiji su domovi stradali u zagrebačkom potresu. Solidarnost nije imala granice jer su u akciji sudjelovali i kolege iz doslovno svih država u kojima posluje Fortenova grupa.

Za visoku kvalitetu upravljanja ljudskim resursima i brigu o zaposlenicima Fortenova grupa dobila je i priznanje tvrtke Selectio za Izvrsnost u izazovima u području upravljanja ljudskim potencijalima. Istodobno, kompanija se u manje od dvije godine koliko funkcionira našla među 10 najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj, koje prema istraživanju o poslodavcima prvog izbora i razlozima njihove atraktivnosti već 16 godina provodi portal Moj posao i u kojem je tijekom 2019. i 2020. godine sudjelovalo gotovo 20.000 ispitanika.

DOP, pandemiji usprkos

Kao i zaposleni međusobno, tako su kompanije Fortenova grupe svoju solidarnost pokazale i u zajednicama u kojima posluju dajući tijekom cijele godine doprinos brojnim donacijama u novcu i proizvodima. Samo u prvoj fazi pandemije kompanije Fortenova grupe u Hrvatskoj i regiji donirale su ukupno oko četiri milijuna kuna vrijednosti – od bolnica preko Crvenog križa do različitih udruga koje se brinu o potrebitima. Sama Fortenova grupa, u vrijeme kad je nabava zaštitnih maski bila veliki problem, uspjela je osigurati pola milijuna jednokratnih zaštitnih maski koje je donirala Ravnateljstvu civilne zaštite Ministarstva unutarnjih poslova RH. Većina kompanija pritom ima tradicionalne, dugoročne donatorske projekte. Jedan od svakako najprepoznatljivijih je Konzumov projekt doniranja hrane pred istekom trajanja za koji je taj nacionalni trgovac treću godinu zaredom, dobio priznanje Najdonator. Zahvaljujući unapređenju internih procesa i pojednostavljenju procedura, kao i predanosti zaposlenika koji s brojnim udrugama diljem Hrvatske svakodnevno brinu o tome da hrana dospije potrebitima, Konzum je u 2019. godini gotovo udvostručio količinu donirane hrane u odnosu na prethodnu godinu.

Izvor
Autor: