Search
Close this search box.

Ruski rok za prodaju Fortenove: ‘Cilj nam je prodati udio u kompaniji u iduće dvije godine‘

Ruski rok za prodaju Fortenove: ‘Cilj nam je prodati udio u kompaniji u iduće dvije godine‘

Naš je cilj podići vrijednost kompanije i izaći iz nje bez gubitaka u iduće dvije godine, najavio je danas predsjednik Uprave Sberbanka Herman Gref, govoreći o planovima s Fortenova grupom, kako pišu moskovske novine Vedomosti. Gref je o tome govorio na Međunarodnom ekonomskom forumu u Sankt Peterburgu, a njegovu najavu o prodaji Sberbankova udjela u Fortenovi u roku od dvije godine objavio je i Bloomberg, pozivajući se na rusku novinsku agenciju RIA.

Sberbank je s angažiranih 1,1 milijardom eura bio najveći vjerovnik Agrokora, a danas drži 44 posto Fortenova grupe, nastale u travnju 2019. godine primjenom nagodbe Agrokorovih vjerovnika. Nedavno je grupa operativno integrirala slovenski lanac Mercator, refinancirala 385 milijuna eura njegova duga u suradnji s američkim fondom HPS Partners i ruskim VTB-om te prodala Ledo i Frikom za 615 milijuna eura kompaniji Nomad Foods. Ukupni konsolidirani prihod u prošloj je godini iznosio 21 milijardu kuna, a dobit prije kamata, poreza i amortizacije bila je 1,3 milijarde kuna. Grupa sada zapošljava 50.000 radnika i vjerojatno je najveći poslodavac u regiji.

Vrijednost za dioničare

Predsjednik Upravnog odbora Fortenova grupe Maksim Poletajev danas je, zamoljen za komentar, rekao da se radi o nastavku onoga što Sberbank govori otkako je Agrokor restrukturiran i osnovana Fortenova grupa te da Sberbank kao financijski investitor planira prodati udjel kada poraste vrijednost kompanije. “Okvir od dvije godine koji je danas komuniciran pokazuje našu uvjerenost da biznis Fortenova grupe ima dobre izglede te da vjerujemo u njegovo vodstvo i sposobnost menadžmenta da isporuči još veću vrijednost za dioničare i druge dionike u iduće dvije godine”, poručio je Poletaev. U skladu je to s optimizmom glavnog izvršnog direktora Fabrisa Peruška, koji je nedavno izjavio da je “nakon dugog razdoblja neizvjesnosti Fortenova grupa danas financijski stabilna tvrtka koja je nesporno sposobna za rast”.

Da velika ruska banka neće žuriti s prodajom svojeg udjela, Poletajev je zaista ustvrdio još na proljeće 2019. godine, kada je uime Sberbanka postao predsjednik Upravnog odbora Fortenova grupe, a nakon što su bili odradili niz informativnih razgovora s potencijalnim investitorima i saznali kakve su njihove, svakako ne baš laskave ponude. U ondašnjem intervjuu za Bloomberg je izjavio da prije prodaje žele restrukturirati kompaniju i povećati njezinu vrijednost jer tada, ocijenio je, nije bilo dobro vrijeme za prodaju. Očito, ono još nije došlo, ali je pred vratima i moglo bi se dogoditi u razdoblju do 2023. godine. U tom periodu, kako su najavili prilikom objave rezultata za 2020. godinu, planiraju i refinanciranje duga Fortenova grupe “uz povoljnije uvjete, što bi trebalo dodatno ojačati financijsku poziciju kompanije”.

Prodaja Leda i Frikoma

Od otvaranja izvanredne uprave 2017. godine te nagodbe vjerovnika Agrokor pa Fortenova grupa, koja se sada sastoji od maloprodaje, proizvodnje hrane i poljoprivrede, prošla je niz promjena, pa i fazu intenzivnog dezinvestiranja poslovanja koje nije pripadalo temeljnoj djelatnosti, zatim razduživanje, a lani su otvorili novu tvornicu Sarajevskog kiseljaka, što je bila prva greenfield investicija Grupe, u vrijednosti od 70 milijuna kuna. Potkraj prošle godine realizirali su prvu akviziciju, preuzevši osječku mljekaru Meggle, a uložili su i u razvoj novih proizvoda Jamnice.

S druge strane, nakon prodaje Leda i Frikoma nastao je, kažu, investicijski potencijal koji za ovu godinu procjenjuju na 125 milijuna eura. Sada je, pak, nakon operativne integracije Mercatora, u tijeku konsolidacija regionalne maloprodaje, od čega očekuju značajne sinergijske učinke. S postojećom mrežom, koju čini 2500 prodajnih mjesta i 39.000 zaposlenih, najveći su trgovci u Hrvatskoj i Sloveniji, pri čemu u Hrvatskoj ocjenjuju da još imaju prostora za rast, a drže više od 20 posto, kako su nedavno objavili. U BiH će sada ponovno doći do integracije Mercatora i Konzuma, gdje također očekuju rast udjela, kao i u Srbiji. Za razvoj trgovine najavili su i značajne investicije u digitalni razvoj te e-trgovinu.

Izvor
Autor: